شیمی کَده

آموزش شیمی و علوم

شیمی کَده

آموزش شیمی و علوم

شیمی کَده

تمام مطالب این وب تقدیم به روح آسمانی پدرم که یادش پرچم صلحیست به وقت شورش دلتنگی...

میگویند نابغه ی فیزیک ، انیشتین گفته است

چهارشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۰، ۰۸:۵۴ ق.ظ

گزیده ای از حرف هایی را برایتان نقل می کنم که منسوب به انیشتین است.

 

شاید بعضی را خودش نگفته باشد ، ولی فرقی نمیکند. بزرگان ما میگویند:نبین که می گوید ، ببین چه می گوید.

- انیشتین در کنار ماکس پلانک : اشخاصی مانند من و شما ، اگر چه فانی هستیم ، ولی با گذ زمان فرسوده نمی شویم. همواره مانند کودکانی کنجکاو در برابر آن از بزرگی ایستادگی می کنیم که زندگی را در آن آغاز کردیم.

- حیات آدمی زمانی آغاز می شود که او از خودش رها شود.

- در آن چه درک می کنم ، تنها چیزی که اختلال ایجاد می کند ، آموخته هایم است.

- چه اندک اند افرادی که با چشم های خود می بینند و با قلب خود احساس می کنند.

- این نوع تنهایی که من در آن زندگی میکنم ، در جوانی دردناک است اما در سال های بلوغ فکری گوارا می شود.

- روشنفکران مشکل را حل می کنند ، ولی نوابغ از بروز آنها جلوگیری میکنند.

- همه دانش ما در مقایسه با واقعیت ، ابتدایی و کودکانه است ، ولی با این حال با ارزش ترین دارایی های ماست.

- هر کسی می تواند هر چیزی را بزرگ تر ، پیچیده تر  و خشن تر کند. برای حرکت در جهت عکس به کمی نبوغ نیاز است.

-به کسی که حقیقت را در امور جزئی جدی نگیرد ، نمی توان در امور بزرگ اعتماد کرد.

- توجه به انسان و رنوشتش همواره باید انگیزه ی اصلی در تلاش های فنی باشد. هیچ گاه این را در رسم نمودار ها حل معادله ها فراموش نکنید.

- هر چیزی را باید تا حد امکان ساده کرد ، اما نه ساده تر از آن!

- هر چیزی که مهم باشد لزوما قابل شمارش نیست و هر چیزی هم که قابل شمارش باشد لزوما مبهم نیست.

- من هوش خاصی ندارم فقط شدیدا کنجکاو هستم.

- نگران آینده نیستم ، خودش به زودی خواهد آمد.

- اگر میدانستیم چکار کنیم که به آن تحقیق نمی گفتند!

- تخیل مهم تر از دانش است.

- اطلاعات به معنی دانش نیست.

- آیا عجیب نیست من که فقط کتاب های غیر معروف نوشته ام این قدر معروف باشم؟

- دلیلش این نیست که من خیلی زرنگم ، دلیلش فقط این است که مدت بیشتری روی مسائل کار می کنم.

- لذت نگریستن و ادراک ، زیباترین هدیه طبیعت است.

- به کاشتن بذر های خود ادامه دهید ، چون هیچ گاه نمی دانید کدام یک رشد خواهند کرد.(شاید همه شان)

- بیشتر مردم می گویند : هوش است که یک انشمند را برچسته می کند. اشتباه می کنند ، شخصیت است که این کار را می کند.

- انبوهی از آزمایش ها نمی توانند ثابت کنند که من درست گفته ام ، ولی تنها یک آزمایش می تواند ثابت کند که من اشتباه گفته ام.

وقتی محدودیت های خود را بپذیریم ، می توانیم از آنها عبور کنیم.

- مردم عاشق شکستن چوب هستند. این کاری است که نتیجه اش بلافاصله مشاهه میشود.

- سیاست مربوط به زمان حال می شود ، ولی یک معادله تا ابد می ماند.

- ریاضی محض در واقع به شعر در آوردن نظریه های منطقی است.

- مهم این است که از پرسیدن باز نایستید.

 

  • .::::. مـــــــــهـــــــــدی قــــــــــادی.::::.

انیشتین گفته است

میگویند نابغه ی فیزیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی