شیمی کَده

آموزش شیمی و علوم

شیمی کَده

آموزش شیمی و علوم

شیمی کَده

تمام مطالب این وب تقدیم به روح آسمانی پدرم که یادش پرچم صلحیست به وقت شورش دلتنگی...

جملاتی تامل برانگیز از دکتر علی شریعتی

جمعه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۲۵ ق.ظ

دنیا را بد ساخته اند ...
کسی را که دوست داری، تو را دوست نمی دارد ...
کسی که تو را دوست دارد،
تو دوستش نمی داری ...
اما کسی که تو دوستش داری و او هم تو را دوست دارد ...
به رسم و آئین هرگز به هم نمی رسند ...
و این رنج است ...

 

*******************************************

آن روز که همه به دنبال چشم زیبا هستند، تو به دنبال نگاه زیبا باش .

*******************************************

تمام تاریخ عبارت است جنگ دو سرباز که همدیگر را نمیشناسند و میجنگند برای دو نفر که همدیگر را میشناسند و نمیجنگند!

*******************************************

وقتی که دیگر نبود
من به بودنش نیازمند شدم

وقتی که دیگر رفت
من به انتظار آمدنش نشستم

وقتی که دیگر نمی‌توانست مرا دوست بدارد
من او را دوست داشتم

وقتی که او تمام کرد
من شروع کردم

وقتی که او تمام شد
من آغاز کردم

چه سخت است تنها متولد شدن
مثل تنها زندگی کردن است
مثل تنها مردن

*******************************************

عشق زاییده ی تنهاییست و تنهایی زاییده ی " عشق " ...

*******************************************

دلی که از بی کسی غمگین است هر کسی را می تواند تحمل کند
هیچ کس بد نیست
دلی که در بی اوئی مانده است
برق هر نگاهی جانش را می خراشد !

*******************************************

خدایا، به هر که دوست می‌داری بیاموز که:
عشق از زندگی کردن بهتر است
 و به هرکه دوست تر می‌داری بچشان که:
دوست داشتن از عشق برتر!

*******************************************

کسی می تواند برای نان و آسایش و لذت و برخورداری مادی مردم تلاش کند که خود به نان و آسایش و لذت و زندگی مادی نمی اندیشد !؟

*******************************************

آدم همیشه یک نقاب بر صورتش دارد و تنها دو جاست که غالبا نقابی را که در
سراسر عمر بر چهره دارد پس می زند :

 سلول زندان و بستر مرگ !

*******************************************

نشستم و چشم به جلوه‌های زیبای شعله شمع دوختم،
زبانه آبی‌رنگ آن را که گویی هزاران حرف تازه با من داشت مینگریستم و میشنودم،
میسوخت، می‌گریست، میگداخت و در برابرم ذوب می‌شد و هیچ نمی‌گفت،
اما سراپا گفتن بود...

*******************************************

خدایا! به من قدرت آن را عطا کن که بتوانم بدان اندازه که او را دوست می‌دارم نیاز دوست داشتنش را در خود خاموش سازم.

*******************************************

هرکسی باید هر چندی یکبار مدتی تنها باشد، تنهایی هم یکی از احتیاجات آدمی است...

*******************************************

خدایا !
به من زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم
و
مردنی عطا کن که بر بیهودگیش سوگوار نباشم، برای اینکه هرکس آنچنان می میرد که زندگی کرده است.

*******************************************

این نسل حق دارد که مرا دشنام دهد !
از خشم بر چهره من پنجه کشد!
با ناخن‌هایش پوست صورتم را بخراشد اما :
حق ندارد آنچه را در عشق به آزادی گفته‌ام و نوشته‌ام
به جز عشق به آزادی نسبت دهد !


 

  • .::::. مـــــــــهـــــــــدی قــــــــــادی.::::.

سخنان تامل برانگیز

شریعتی

علی شریعتی

نظرات  (۶)

حرف هاییست برای "گفتن" که اگر گوش شنوایی نبود نمیگوییم وحرف هاییست برای نگفتن;حرف هایی که هرگز سر به ابتذال گفتن فرود نمی اورند;حرف هایی شگفت ,زیبا واهورایی همین هایند;وسرمایه ماورایی هرکس به اندازه حرف هاییست که برای "نگفتن"دارد...                                                                                             جمله های قشنگی بود .مرسی  :)                                                                                                         اولی وخیلی قبول ندارم
پاسخ:

:)

سلام .خوبید؟ 
یه سوال دارم درس تمرین پژوهش توی چارت نوشته پیشنیازش متونه ولی توسایت پیش نیازی ننوشته .شما اطلاع دارین که پیش نیاز داره یا نه اخه من متونو بر نداشتم اموزشم درست جواب نداد; یه سوال دیگه از تجزیه 2 به برنامم نمیخوره ولی پیشنیاز تجزیه دستگاهیه ترم اخر میشه پیش نیازارو هم نیاز کنیم؟
پاسخ:

سلام خوبم ممنون

شما خوبی؟

متون پیشنیاز  تمرین پژوهشه،در مورد آزمایشگاه ها هم باید بگم که میشه شما ترم آخر هر 2 رو بگیرین چون این قانون پیشنیاز برای ترم آخری ها اجرا نمیشه ولی ممکنه یکم براتون سخت باشه چون آزمایشگاه هاشون 4 ساعته هرکدومش و گزارشکاراشونم باید در نظر داشته باشین چون محاسبات نسبتا زیادی دارن و وقت گیرن

خوبم ممنون,حرف شما درسته سنگین میشه ولی چون 4ساعته با زمان دوتا درس تخصصی تداخل داره که تو ارشدم مهمه.من نمیدونم اخه کی این درساوبرنامه ریزی میکنه که درسای طبق چارتم باهم تداخل داره.نمیدونم !
پاسخ:

       منم آز تجزیه2 رو ی ترم دیرتر گرفتم بخاطر همین تداخلای اعصاب خورد کن ،اگر اینجوریه پس بزارین واسه ترم8

ارشد مهمتره

انتخاب واحد کردم تونستم از تجزیه وبردارم که فقط با کلاس تئوری جداسازی تداخل داره با استاد صحبت میکنم شاید قبول کنه اسمم وبه لیستش اضافه کنه کلاساشو بعضی وقتا دیر تربرم یاجزوشو بگیرم.چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه.ممنون از کمکتون.راستی ارشد تجزیه قبول شدین تبریک میگم ,تازه دیدم .موفق وشاد باشین:)
پاسخ:

خوب کاری کردین

کلاسای جداسازی مطلب خیلی خاصی نمیگن!!

ممنونم، دیگه ما اینجا موندنی شدیم

من تجزیه ی1 با یه استاد خیلی محترم"چ" داشتم.کلللی تلاش کردم اخرش فقط تونستم پاس کنم .از اون به بعد اسم تجزیه که میاد....:(موفق باشید
پاسخ:

ممنون

:)

دلی که از بی کسی غمگین است هر کسی را می تواند تحمل کند
هیچ کس بد نیست
دلی که در بی اوئی مانده است
برق هر نگاهی جانش را می خراشد !
به دلم نشست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی